Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Znalosti žáků z první předlékařské pomoci na střední odborné škole
Vávrová, Jitka
Bakalářská práce je zaměřena na znalosti žáků z předlékařské první pomoci. Teo-retická část přibližuje historii vzniku první pomoci, její členění a obecné postupy první pomoci u vybraných stavů poranění. Empirická část je vypracována na zá-kladě didaktického testu. Cílem je zmapování teoretických znalostí žáků, na nej-menované střední odborné škole v rámci Jihomoravského kraje, z laické první pomoci. Na základě výsledků jsou zpracovány grafy, celkové shrnutí i závěr s doporučením pro pedagogickou praxi.
Fenomén života v rámci estetické zkušenosti přírody
Matějková, Magdalena ; Dadejík, Ondřej (vedoucí práce) ; Kaplický, Martin (oponent)
Pravdivost v estetickém oceňování přírody u A. Carlsona a R. W. Hepburna Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá problematikou estetického oceňování přírody. Záměrem práce je prozkoumat možnosti uplatnění pojmu pravdivosti jako charakteristiky estetického oceňování přírody. První část práce zkoumá a srovnává úvahy dvou současných kognitivně orientovaných autorů, Allena Carlsona a Ronalda W. Hepburna, kteří různými způsoby spojují estetické oceňování přírody s jejím poznáváním. Postupně je rozebírán způsob, jakým každý z autorů k této problematice přistupuje. Rozbor sleduje tři dílčí motivy, které jsou oběma autorům společné, ale každý z nich je zpracovává jinak. Nejprve zkoumá pojmy, s nimiž autoři pracují, následně se soustředí na význam, který autoři pravdivosti v estetickém oceňování přírody přisuzují, a nakonec popisuje způsob, jakým každý z autorů pojímá myšlenkovou složku estetické zkušenosti. Následně srovnává postoje autorů v těchto bodech a hodnotí je. Poslední část práce je věnována rozvinutí takto představených myšlenek. Posouvá chápání myšlenkové složky estetické zkušenosti přírody směrem k otevřenějšímu, relativističtějšímu pojetí, a ukazuje, v jakém směru je toto pojetí výstižné. Navržený přístup je v základních rysech srovnáván s přístupem M. Budda a konfrontován s pojmem indexikálního klamu...
K vývoji latentních znalostí biologie živočichů:srovnávací studie
ŠAFÁŘOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce zjišťuje úroveň latentních teoretických a praktických znalostí ze zoologie u různých věkových skupin žáků základních škol a gymnázií a studentů učitelství na pedagogické fakultě. Šetření bylo prováděno testem doplněným promítanou sérií fotografií a obrázků živočichů, který byl předložen celkem 844 respondentům. Bylo zjištěno, že studenti jednotlivých ročníků základních škol a gymnázií a studenti učitelství si uchovávají jen mírně nadprůměrné latentní teoretické a praktické znalosti základního učiva zoologie. Studenti končícího 5. ročníku učitelství přírodopisu a pěstitelství pro 2. stupeň základní školy a 5. ročníku učitelství biologie pro střední školy prokázali menší než 85 % úspěšnost v teoretické i praktické části testu. Bylo zjištěno, že časový odstup od výuky zoologie má odlišný vliv na úroveň latentních znalostí respondentů z různých stupňů a typů škol. Výsledky šetření z let 2006 - 2008 jsou analyzovány, hodnoceny a srovnávány s výsledky obdobných výzkumů staršího data.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.